ستاره آرژانتینی درفکر سبقت از رکورد ساررا، رائول و دی استفانو است

در هفته های اخیرانتقادات زیادی از لیونل مسی وناکامی اش در گلزنی به گوش می رسید اما ستاره آرژآنتینی دربازی یکشنبه شب ورزشگاه سانچس پیسخوان ومقابل سویا دو گل زیبا به ثمر رساند تا به این انتقادات پایان دهد.

با این دوگل، تعداد گلهایی که مسی وارد دروازه سویا نموده، به عدد18 رسید؛ دقیقا برابرباتعداد گلهای مسی مقابل رئال مادرید. اما اتلتیکومادرید با دریافت 20 گل از مسی، درصدر لیست قربانیان ستاره آرژآنتینی بارسا قرار دارد. این گلها حکایت از آن داشت که مسی بازگشته است و با همین دو گل او توانست رکورد جالب توجهی را به نام خودش ثبت کند. ستاره آرژآنتینی در فاصله 4ماه و نیم تا 27 سالگی حالا چشم به پشت سرگذاشتن رکوردهای گلزنی تلمو ساررا، رائول گونسالس و آلفردو دی استفانو دوخته است.

این هدفی است که محقق کردنش بحث امروز و فرداست. لازم به ذکر است که تلمو ساررا، اسطوره باشگاه اتلتیک بیلبائو با زدن 335 گل در 354 بازی برترین گلزن تاریخ یک باشگاه اسپانیایی است. اما مسی در 404 حضورش درتمامی تورنمنت ها در ترکیب بارسا334 گل به ثمر رسانده است و همین روزهاست که او از ساررا پیشی بگیرد.

اگر مسی بتواند در بازی امشب تیمش مقابل رئال سوسیداد در دوربرگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی برای سومین بار دراین فصل کوپا دل ری، دو گله شود، چهارمین حضور تیمش در فینال این رقابتها در شش سال اخیر را جشن خواهد گرفت او رکورد گلزنی ساررا را پشت سرخواهد گذاشت

او درابتدای فصل رکورد گلزنی رائول که در 741 بازی رسمی رئال 323 گل به ثمر رسانده بود را پشت سرگذاشته بود. او 228تا از این گلها را در 550 حضورش درلالیگا به ثمر رسانده و آلفردو دی استفانو نیز در 329 بازی اش در رقابتهای لالیگا 227 گل زده است

 درحال حاضر مسی و دی استفانو به طور مشترک برترین گلزن تاریخ رقابتهای ال کلاسیکو هستند و هریک در بازیهای ال کلاسیکو 18 گل زده اند.

لازم به ذکر است که مسی با زدن 226 گل در 262 حضورش در لالیگا، حالا پنجمین گلزن برتر رقابتهای لالیگاست و حالا25 گل دیگر تا رکورد تاریخی ساررا فاصله دارد. ساررا برترین گلزن تاریخ رقابتهای لالیگاست.

در بین مسی و ساررا، آلفردو دی استفانو با 227 گل، رائول با 228 گل ، اوگو سانچس با 234 گل دیده می شوند و تلمو ساررا 251 گل در رقابتهای لالیگا زده است